Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
בגידות
בית הדין הרבני
בית המשפט לענייני משפחה
הילדים שלך
הסכמים
חברות משפחתיות
חלוקת רכוש
ידועים בציבור
כל ההתחלות קשות
מזונות אישה
מזונות ילדים
משמורת
משפחה ופלילים
עו"ד גירושין

מו"מ או תביעות? – פתיחת הליך גירושין

מדריך גירושין מגזין גטup > כל ההתחלות קשות > מו"מ או תביעות? – פתיחת הליך גירושין

פתיחת הליך גירושין – מו"מ או תביעות

ההחלטה לפתוח בהליכים משפטיים בהליך גירושין , עלולה – לעיתים – להכשיל כל משא ומתן או הליך גישור, ולהיחשב "כהכרזת מלחמה". יחד עם זאת, ניהול משא ומתן ללא הגשת תביעות להבטחת הזכויות – עלול בהמשך הליך הגירושים לעלות ביוקר, וזאת באם המשא ומתן או הליך הגישור יכשל והצד שכנגד כבר הקדים אתכם והגיש תביעות מתאימות לבית משפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני, וזאת לאחר שהבין, לפניכם, שאין סיכוי לגישור במהלך המשא ומתן.

אם בחרתם לנהל עם בן או בת זוגכם משא ומתן או הליך גישור, רצוי להיות מודעים לעניינים בהליך הגרושים אותם יש להסדיר, וזאת על מנת למנוע מצב לפיו תהיו משוכנעים שהגעתם להסכמות, אך כלל לא הייתם מודעים לשאלות רלוונטיות רבות.

מערכת האתר גטup פיתחה עבורכם טבלה שיכולה לעזור לכם עם החלטתכם להיתגרש לבחון את השאלה האם בת או בן הזוג שלכם בשלים לנהל משא ומתן או הליך גישור, האם יש סיכוי שעמדותיכם בהליך הגירושים לגבי רוב רובם של העניינים תהיינה דומות, ועל כן אתם יכולים לקחת את הסיכון ולנהל משא ומתן או הליך גישור לפני שהבטחתם את עצמכם בשאלת הסמכות לבית משפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני.

שימו לב – גם אם אתם משוכנעים לחלוטין שניתן יהיה להגיע להסכמות בהליך הגירושין ברוב העניינים, מומלץ לא לוותר על פניה לייעוץ משפטי פרטני אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה על מנת להבהיר את משמעות כל העניינים הרלוונטיים לגביהם עליכם לנהל משא ומתן או הליך גישור.

בנוסף לטבלה המצורפת תוכלו להיעזר גם בפגישת יעוץ אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה על מנת להיות משוכנעים שקיבלתם מידע ספציפי לגבי כל העניינים השנויים במחלוקת בהליך הגירושין. באמצעות בחינת אופן מילוי הטבלה, ניתן יהיה לקבל אינדיקציה באשר לסיכוייכם להגיע להסכם גירושין כולל ללא צורך בהגשת תביעות.

מומלץ לבדוק את נכונות בן או בת זוגכם להגיע להסכמות בהליך הגירושים מבלי שהצגתם להם את הטבלה, ומבלי שתבהירו להם, במידת הצורך, כי אינכם מסכימים לחלוטין עם דעתם. במקרה של מחלוקות מהותיות, מוטב להציג מראית עין של הסכמות ולהזדרז להגיש תביעות מתאימות לבית משפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני על מנת להבטיח את עצמכם ב" מירוץ הסמכויות " לפני שבן/בת הזוג יעשו זאת לפניכם.

בהצלחה.

קראו בהרחבה על מירוץ סמכויות

[elementor-template id="4045"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני