Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
בגידות
בית הדין הרבני
בית המשפט לענייני משפחה
הילדים שלך
הסכמים
חברות משפחתיות
חלוקת רכוש
ידועים בציבור
כל ההתחלות קשות
מזונות אישה
מזונות ילדים
משמורת
משפחה ופלילים
עו"ד גירושין

האיומים הכי נפוצים במסגרת הליכי גירושין

מדריך גירושין מגזין גטup > כל ההתחלות קשות > האיומים הכי נפוצים במסגרת הליכי גירושין

תחילת המתח בתא המשפחתי מביא עימו, כחצב המבשר על בוא הסתיו, מטר איומי גירושין הנשמעים, בנוסח זה או אחר, בבתים רבים.

איומים אלו, משיגים בדרך כלל את מטרתם – הפחדת הצד שכנגד על מנת למנוע ממנו לנקוט צעדים לשמירת זכויותיו, הפחדת הצד שכנגד על מנת למנוע ממנו לעזוב או הפחדת הצד שכנגד על מנת להרגיש חזק יותר. מרבית האיומים חסרי בסיס.

  1. אני אספר בבית המשפט שאת/ה חולה נפש, ולעולם לא תקבל/י משמורת על הילדים.

    מטרתו של איום זה להכות בבטן הרכה של מרביתנו – הילדים. בדרך כלל מדובר באיום חסר בסיס שנאמר על ידי זה שסיכוייו לקבל משמורת ילדים או להסדרי שהייה נמוכים יותר. בדרך כלל לאיומים אלו אין כל קשר לטובת הילדים ומטרתם להפחיד ולרפות את ידיו של הצד שכנגד במהלך הליך גירושין. בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים בדרך כלל לא מתחשבים בטענות אלו. יתר על כן, טיפול פסיכולוגי, או נטילת כדורי נוגדי דיכאון מסוגים שונים אינם מהווים עילה לשלילת משמורת או הסדרי שהייה.

  2. בחיים לא תראי/תראה שקל.

    גם איום זה הוא בדרך כלל חסר בסיס. החוק קובע שכלל הרכוש המשותף הנצבר במהלך הנישואין שייך לשני בני הזוג בחלקים שווים, גם אם רשום על שם אחד הצדדים בלבד וזאת מכוח חזקת השיתוף או חוק יחסי ממון. כאשר איום זה מושמע רצוי לפנות בדחיפות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה שכן איום זה מעיד על רצון להבריח נכסים וממון תוך כדי הליך הגירושין, וישנם צעדים משפטיים שניתן לנקוט על מנת למנוע זאת.

  3. אם לא תגיעי/תגיע להסכם שהצעתי, לא תראי/תראה שקל.

    איום זה נאמר בדרך כלל על-ידי אחד מבני הזוג המורגל בשליטה על הצד השני, וחש כי עם התפרקות התא המשפחתי ועם תחילת הליך גירושין שליטתו הולכת ומתרופפת. גם לאיום זה אין אחיזה במציאות, אך הוא מעיד על הצורך לפנות בדחיפות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה, על מנת לנקוט צעדים שיבטיחו את חלקו של הצד המאוים בכל חלוקת רכוש משפחתי.

  4. אני אשב בכלא לפני שאשלם מזונות.

    קיימות דרכים שונות לאכוף תשלום מזונות ילדים או בחיוב תשלום מזונות אישה, החל מפניה למוסד לביטוח לאומי וכלה בהטלת עיקולים באמצעות לשכת ההוצאה לפועל. אם מישהו באמת אינו מוכן לשלם מזונות ניתן לעצרו, אך רוב "הגיבורים" ש"מתנדבים" לשבת בכלא בגין אי תשלום מזונות, ממהרים לשלם את חובם למזונות עם הוצאת פקודת המעצר הראשונה. אף אחד לא אוהב לבלות לילה באבו-כביר.

  5. אני אתפטר מהעבודה ואהיה מובטל ובית המשפט לא יחייב אותי לשלם מזונות.

    בתי המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני מכירים את האיום הוותיק ועל כן בעת הגשת תביעת מזונות וכתב הגנה בתביעת מזונות יש לצרף 12 תלושי שכר אחרונים. יתר על כן – תשלום המזונות נקבע בהתאם לפוטנציאל ההשתכרות ובהתאם להיקף הרכוש. כאשר מושמע איום שכזה, יש לפנות בדחיפות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה ולשקול בכובד ראש הגשת תביעת מזונות. כמו כן רצוי לנסות לתעד את האיום.

  6. עורך הדין שלך צעיר/אינו מנוסה או עורך הדין שלי יכול לייצג גם אותך, כדאי שנחסוך כסף ונשתמש בעורך דין אחד.

    בן/בת הזוג שלכם מנסה לשלוט בהליך הגירושין, ואם לא יהיה לכך עורך דין מטעמכם, בו/בת הזוג שלכם עשויים לשלוט בתוצאות הליך הגירושין או בתוצאות הסכם גירושין כולל.

  7. מחר בבוקר אני הולך/הולכת לרבנות / בית הדין הרבני.

    ברגע שאיום כזה מושמע רצוי לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בדיני משפחה. בחירת הערכאה המתאימה הינה שלב קריטי בהליך גירושין. אם בן/בת הזוג שלכם מאיימים לפנות ל"רבנות" יתכן שיקדימו אתכם ויגישו תביעה בבית הדין הרבני. לעיתים צעד כזה דווקא ישרת את האינטרסים שלכם, אך לעיתים רבות מומלץ להקדים ולמנוע צעד כזה. אם במקרה אתם בצד המאיים, וגם אם אתם הצד הגברי של המטבע, זכרו – אין "לפתוח תיק גירושין" ללא קבלת יעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בדיני משפחה מוקדם. צעד כזה עלול לשרת את האינטרסים של הצד השני בהליך גירושין.

  8. בחיים לא תקבל/תקבלי גט.

    המדובר באחד מהאיומים השכיחים ביותר בהליך גירושין, אך אסור לתת לאיום כזה להותירכם במערכת נישואין כושלת. מרבית תיקי הגירושין מסתיימים בהסכם גירושין כולל. יחד עם זאת לעיתים יש לנקוט בצעדים משפטיים שמטרתם יצירת לחץ על הצד שכנגד על מנת להתגרש ולתת גט.

  9. מצידי ננהל הליכים משפטיים עוד הרבה שנים, לי יש כסף.

    בני זוג רבים מאיימים כי "ימשכו" את ההליך המשפטי בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני לנצח מתוך תקווה שהאמצעים הכלכליים של הצד שכנגד יגמרו והוא ייכנע לתכתיביהם. עורך דין טוב בענייני משפחה ידע לזהות ניסיונות "משיכה" של הליך גירושין, ולהפעיל כנגדם אמצעים משפטיים שינטרלו אותם.

    יחד עם זאת יש לזכור שניהול הליך משפטי בענייני משפחה מתחילתו ועד סופו עלול להמשך זמן לא מועט.

  10. אני אפנה למשטרה ואומר שאיימת/פגעת/היכת/ אנסת אותי.

    מדובר באיום שלמרבה הצער הפך להיות שכיח מאוד בתיקי גירושין. משטרת ישראל ואף בתי המשפט לענייני משפחה מתייחסים בכובד ראש לכל תלונה בדבר איומים או אלימות ומרחיקים את בן הזוג מביתו בקלות רבה ובמעמד צד אחד. ברגע שנשמע איום ראשון בסגנון זה יש לפנות בדחיפות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה על מנת לקבל כלים להגנה מפני האשמות שווא מעין אלו. ברגע שבן/בת זוגכם השמיע כלפיכם בהליך גירושין את אחד מהאיומים המפורטים מעלה רצוי לתעד את דבריו, לרשום את התאריך והשעה בה נאמרו ולפנות ליעוץ משפטי פרטני אצל עורך דין המתמחה בענייני משפחה.

לקריאת מאמרים נוספים בנושא בית המשפט לענייני משפחה

[elementor-template id="4045"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני