Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
בגידות
בית הדין הרבני
בית המשפט לענייני משפחה
הילדים שלך
הסכמים
חברות משפחתיות
חלוקת רכוש
ידועים בציבור
כל ההתחלות קשות
מזונות אישה
מזונות ילדים
משמורת
משפחה ופלילים
עו"ד גירושין

להתגרש או להישאר בשביל הילדים?

מדריך גירושין מגזין גטup > כל ההתחלות קשות > להתגרש או להישאר בשביל הילדים?

ההחלטה האם להשאר במערכת נישואין אומללה או לפתוח בהליך גירושים היא אחת השאלות הקשות עימן נאלץ אדם להתמודד במהלך חייו, במיוחד כאשר מצויים בתמונה ילדים.

רבים מאמינים כי לטובת הילדים יש לשמור על המסגרת המשפחתית בכל מחיר. הסברה הרווחת היא כי עדיף תא משפחתי שלם על פני גירושין, גם אם הילדים חווים קונפליקטים קשים בין ההורים במסגרת התא המשפחתי, עדים למריבות קשות, וחיים באוירת מתח.

מחקרים מראים כי ילדים שגדלו במשפחות אוהבות ובאוירת יציבות, הראו פחות סימני דיכאון ולחץ, הגיעו להשגים לימודיים טובים יותר ופיתחו קשרים אינטמיים יציבים יותר בבגרותם, מילדים שגדלו במשפחות בהן רמת הלחץ והקונפליקטים גבוהה יותר. ילדים שגדלו במשפחות המאופיינות ברמת קונפליקט גבוהה יחסית גילו יותר סימני דיכאון, חרדה, התנהגות מרדנית, ובעיות משמעות מילדים שגדלו במשפחות חד הוריות יציבות.

מחקרים אף הראו שילדים הגיעו להישגים גבוהים יותר כשהוריהם התגרשו מאשר כאשר חיו תחת קונפליקטים קשים בין הוריהם בתקופה שקדמה לגירושין .
אין תשובה פשוטה לשאלה ומערכת אתר גט-up אינה מתיימרת לתת פתרון קסם לשאלה מטרידה זו. יחד עם זאת אנו מציעים 5 שאלות בסיסיות שכדאי לבדוק כשמתלבטים.

1. האם מדובר במתח תקופתי או בקונפליקט מתמשך?

מערכות יחסים עוברות תקופות של חוסר יציבות, קונפליקטים ובעיות תקשורת. בדקו האם מערכת היחסים שלכם נמצאת במשבר חולף או שמדובר בקרע מתמשך שקשה לגשר עליו. אחת השאלות שכדאי לבדוק האם תקופת הקונפליקט נמשכת כבר שנה או יותר, ולא נראה כי המצב עומד להשתנות.

2. האם ניתן לפתור את הבעיות בחיי הנישואין באמצעות יעוץ נישואין או טיפול זוגי?

בדקו האם קיימת אצלכם ואצל בן/בת זוגכם מוטיבציה לפתור את הסכסוך. בדקו האם אתם מוכנים להקדיש זמן וכסף לשם הצלת נישואיכם. את רוב הבעיות בנישואין ניתן לפתור, אלא אם אחד מבני הזוג איבד תקווה או שהינו חסר מוטיבציה לפתור את הקונפליקט.

3. האם קיימת בינכם התאמה זוגית או שאתם נשארים יחדיו מהסיבות הלא נכונות?

רק אתם ובן/בת זוגכם יודעים לענות בכנות על שאלה זו. על מה מבוססת מערכת היחסים בינכם? האם אתם מסוגלים לבנות מחדש אמון, אינטימיות, חברות ואהבה? האם שניכם מעוניינים בכך?

4. מה היתרונות והחסרונות של שמירה על התא המשפחתי לעומת גירושין?

זוגות רבים פונים לגירושין בשל תגובות רגשיות או אימפולסיביות. נישואין וגירושין הינם החלטות בעלות משמעות והשפעה על המשך חייכם, ואין להקל ראש בהחלטה. שקילת היתרונות והחסרונות תוך ניטרול תגובות רגשיות הינה בעלת חשיבות מירבית, אם כי מדובר בפעולה שלעיתים קשה מאוד לבצעה במנותק מהפן הרגשי.

5. האם הגעתי להחלטה בעצמי או שהובלתי למקום זה על ידי בני משפחתי או חברי?

לעיתים קרובות בני משפחתנו וחברנו מפעילים עלינו לחצים ומנסים להוביל אותנו לכיוון אותו הם רואים כחשוב ביותר עבורנו. גירושין הינם החלטה אישית קשה ביותר, ועליכם לקבלה כשהיא נקיה ממניעים זרים. אל תניחו לאיש להובילכם בניגוד לתחושותיכם הבסיסיות, הסתכלו היטב פנימה ובדקו את רצונותיכם במנותק מהשפעות הסביבה.

רבים נישאים מתוך אהבה ומתגרשים מתוך כעס. הילדים הם קורבנות המלחמה הזוגית של הוריהם. ללא קשר להחלטה שתעשו, זכרו – בן/בת הזוג שלכם ישארו לנצח חלק מכל הפעילויות, ההחלטות המהותיות והתוצאות הריגשיות הקשורות לילדים.
מטרת כל החלטה שתקבלו הינה לנהל מערכת יחסים הרמונית עם בן/בת הזוג, וזו לעולם טובת הילדים.

מתגרשים וזקוקים לייעוץ משפטי?

[elementor-template id="4045"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני