Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
בגידות
בית הדין הרבני
בית המשפט לענייני משפחה
הילדים שלך
הסכמים
חברות משפחתיות
חלוקת רכוש
ידועים בציבור
כל ההתחלות קשות
מזונות אישה
מזונות ילדים
משמורת
משפחה ופלילים
עו"ד גירושין

בחירת עורך דין גירושין

מדריך גירושין מגזין גטup > כל ההתחלות קשות > בחירת עורך דין גירושין

עורך דין גירושין

בחירת עורך דין שייצג אותך בהליך גירושים היא עניין מהותי וחשוב. הליך הגירושין הוא אחד ההליכים הכי חשובים שמנהל אדם בחייו. יש לו השפעה על המשך חייו ועל היבטים כלכליים וריגשיים מהותיים ביותר. בנוסף, הליך הגירושין מערב גם הבט רגשי אינטימי וגם הבטים משפטיים מקיפים ומורכבים. מי שילווה אותך בהליך, שעלול להמשך חודשים ולעיתים שנים, הוא עוה"ד שתשכור. לכן, מדובר בהקמת מערכת יחסים קרובה ורגישה וחשוב למצוא ולשכור את שירותי האדם המתאים לך ולמקרה שלך.

כמו ברוב המקרים בהם אתה נזקק לשירותי איש מקצוע, גם במקרה של איתור ובחירת עורך דין האופן הנכון הוא קבלת המלצות ממי שאתה סומך על המלצתו ומעריך את דעתו. למשל –

אנשי מקצוע אחרים

עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים באים במגע ישיר עם עורכי דין לענייני משפחה, במסגרת עבודתם השוטפת. לעתים קרובות בעלי מקצוע אלה הם מקור טוב להפניות. אם אתה צריך עורך דין גירושין מחוץ לאזור הגיאוגרפי שלך, עורכי דין גירושין באזור שלך לעתים קרובות יידעו לומר מיהם האנשים הטובים ביותר הנמצאים באזורים אחרים.

חברים וקרובים

חברים או קרובי משפחה שעברו הליך גירושין עשויים להוות מקור טוב לקבלת אינפורמציה והמלצות על עורכי דין, בשני סייגים: ראשית, כל מקרה הוא שונה, ולכן קשה להעריך את ביצועיו של עורך דין במקרה של מישהו אחר. שנית, מערכת היחסים בין עורך דין ללקוח היא אישית מאוד. כך שהמלצות מלקוחות לשעבר על עורך דין הן שימושיות, יחד עם זאת, עליך לפגוש את עורך הדין ולשפוט בעצמך.

לעיתים, בגלל רגישות הענין והאופי האינטימי שלו, יש קושי לשתף בתהליך, במיוחד בתחילת הדרך ולבקש המלצה מקרובים או חברים.

במקרים אלו תמיד יש אופציה לפנות לחברנו הקרוב.

האינטרנט

אם אין מי שיפנה אותך, ואין לך מקור ראשון למידע על עורך דין, רוב הסיכויים שתפנה לאינטרנט לחיפוש מידע אודות עורכי דין גירושין. באינטרנט קיימים פורומים שונים ואתרים רבים המכילים מידע מסווג על אנשי מקצוע מתחומים מגוונים. רבים מאתרים אלה הם אתרי פרסום ואל לך להניח שיש כאן הליך מיון קפדני שקובע מי יופיע בדפי האתר ומי לא. חשוב לבדוק אינפורמציה ספציפית על עורך הדין – מאמרים, פרסומים משפטיים, כתבות ומידע.

מהם מאפייני עורך הדין אותם יש לחפש ולאתר

בבחירת עורך דין לענייני גירושין, מאפיינים שונים חשובים לאנשים שונים. ניתן לראות כי יש מאפייני עו"ד אשר חשובים לאחד ואותם מאפיינים אינם חשובים לאחר כלל. בין היתר כדאי לשקול את האלמנטים הבאים:

עלויות

חלק מעורכי הדין נותנים ייעוץ ראשוני חינם. גם אם העלות מאוד חשובה לך, זו טעות ללכת לעורך דין רק משום שהייעוץ הראשוני ניתן ללא תשלום. למרות שחלק מעורכי הדין יכולים לתת מידע שימושי ועצות בייעוץ חינם, ישנה אפשרות שעורך דין שלא מחייב אותך, יתייחס לפגישה כפגישה לצורך מכירה במקום להתעמק במקרה הספציפי שלך וכן לא ירגיש מחויב להתמודד עם נושאים מהותיים שתעלה.

פגישת יעוץ ללא עלות, היא דווקא סימן אזהרה בחלק מהמקרים, ויש להתייחס לכך כמו אל יעוץ רפואי. לגבי עלויות הליך הגירושין – אין ספק כי עלויות ההליך המשפטי משמעותיות, אולם חשוב לבחון את העלות אל מול התועלת – כלומר אל מול היקף הרכוש לחלוקה, אל מול עומק הסכסוך והאדם העומד מולך. נסיון לבחור בנותן שירות זול, עלול להסתיים בהליכים ארוכים ויקרים יותר.

מין, גיל, השתייכות דתית

עורכי דין מוסמכים ואיכותיים קיימים בכל המינים, הגילים והזרמים. לאף אחד מהגורמים הללו אין קשר ליכולות של עורך הדין. רמת הנוחות שלך בפגישה, או "הכימיה" בלשון אחרת, חשובה ביותר, לצד כמובן מהתרשמותך מהמקצועיות. הרי מדובר באדם שיהיה שותף לפרטים האינטימיים ביותר בחייך וילווה אותך לאורך הליך חשוב ומהותי.

אם אתה נוטה לשכור עורך דין שאתה מרגיש שיש לך עמו רקע משותף, אין בכך כל פסול, אך שים לב שהרקע לא יהיה הקריטריון העיקרי לבחירה. כך למשל, רבים סבורים כי בהליכי גירושין נשים צריכות להיות מיוצגות על ידי עורכות דין וגברים על ידי עורכי דין, דתיים ע"י דתיים וחילוניים ע"י חילוניים. אין לכך כל בסיס במציאות.

סמכות מקצועית

מעבר לכימיה האישית עם עוה"ד עליך להתרשם מהמקצועיות שלו. אל תחשוש לשאול שאלות רבות הקשורות להליך ולקבל הסברים משפטיים, נסה לברר האם ניתן "להלביש" בדרכים משפטיות את שאיפותיך והאם עוה"ד מציע לך אופציות משפטיות יצירתיות, ובונה עבורך אסטרטגיה שתשרת את צרכיך.

מיקום

קיים יתרון גדול בקרבה גאורגרפית של משרד עורך הדין לגירושין לבין ביתך או מקום העבודה שלך, במסגרת ההליך יש צורך להגיע לפגישות במשרד, וחשוב שתהיה גישה נוחה לשם. אם משרדו של עורך הדין הוא רחוק מבית המשפט בו מתקיימים הדיונים בתיקך, ייתכן שתצטרך לשלם עבור זמן הנסיעה של עורך הדין. אם אתה גר באזור מרוחק, דליל באוכלוסייה, יתכן ולא יהיה באזורך מבחר מספיק גדול של עורכי דין מומחים ומנוסים בתחום.

כיום ניתן לנהל מרחוק, באמצעות סריקת מסמכים ותכתובת אלקטרונית הליכים רבים. התקדמות טכנולוגית זו מפחיתה משמעותית את מספר הפעמים שיהיה צורך להגיע למשרד.

ייעוץ משפטי

[elementor-template id="4045"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני