Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
בגידות
בית הדין הרבני
בית המשפט לענייני משפחה
הילדים שלך
הסכמים
חברות משפחתיות
חלוקת רכוש
ידועים בציבור
כל ההתחלות קשות
מזונות אישה
מזונות ילדים
משמורת
משפחה ופלילים
עו"ד גירושין

אזהרה: מדיה חברתית יכולה לפגוע בהצלחתך בהליך גירושין

מדריך גירושין מגזין גטup > בית המשפט לענייני משפחה > אזהרה: מדיה חברתית יכולה לפגוע בהצלחתך בהליך גירושין

כאשר אתם מנהלים הליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ניתן להשתמש בפרסומים באינטרנט שלך נגדך.

במציאות הטכנולוגית הנוכחית, פרטיות היא בגדר נחלת העבר. "מה יגידו השכנים?" היא שאלה לא רלוונטית. המציצנות לא נעשית מבעד לגדרות, אלא על גבי מסכים.
לכל אורך הליך גירושין מומלץ להימנע מלהעיר או לדון במקרה שלך עם חברים, קרובי משפחה ובמיוחד עם הילדים שלך. על אחת כמה וכמה, שיתוף יותר מדי מידע במדיה החברתית במהלך הגירושין יכול לסבך את העניינים, ואפילו לשמש נגדך בבית המשפט. לפני שאתם לוחצים על כפתור ה- Share עליכם להניח שכל עדכון סטטוס או ציוץ יכול להוות תחמושת נגדכם בגירושים.

ישנם עורכי דין הממליצים על איפול תקשורתי-חברתי מוחלט למי שנמצא בהליך גירושין. עורכי דין אלה הם שמרנים וזהירים, אולם, לא בטוח שזה מציאותי לנתק אדם לחלוטין מהרשת החברתית, ובפרט שדווקא בתקופה זו הוא זקוק יותר מתמיד לאינטראקציה עם הסביבה, בדיוק כזו מהסוג שהרשת החברתית מספקת.

איך בכל זאת ניתן להמשיך ולשמור על קשר עם חברים ברשת ולהיות פעיל במדיה חברתית?

  1. בכל מקום באינטרנט בו ישנה בקשה למילוי פרטים, קיימת הצהרת מדיניות פרטיות של האתר. לימדו אותה היטב.
  2. ערכו ונטרו את הגדרות הפרטיות שלכם בערוצי המדיה החברתית בהם אתם עושים שימוש:בפייסבוק קיימות אפשרויות נרחבות ומגוונות של התאמה אישית של הגדרות פרטיות ברזולוציות גבוהות מאוד.באינסטגרם כמו בטוויטר מדובר בערוץ מדיה ציבורי למדי שאינו מאפשר מגוון רחב של אפשרויות הגדרת פרטיות מותאמת אישית. מומלץ לשקול היטב אם לשתף תמונות שלכם או כאלה שצילמתם ובכל מקרה רצוי להגדיר את חשבון האינסטגרם כחשבון פרטי הדורש קבלת אישורכם על מנת לצפות בתמונות ששיתפתם באמצעותו.שימו לב: מעת לעת הגדרות אלה משתנות על ידי בעלי אתרי המדיה החברתית. חשוב לעקוב אחר הודעות שמופיעות או נשלחות אליכם בדוא"ל בעניין שינויים במדיניות הפרטיות.
  3. בחרו בקפידה את הקשרים שלכם – זוגות רבים חולקים קשרים משותפים רבים. אם התכנים שלכם גלויים לחבר משותף לכם ולבן/בת הזוג מולו אתם נמצאים בהליך משפטי, התוכן עשוי להיות גלוי גם לבן/בת הזוג. כמו כן, קחו בחשבון שרבים פותחים חשבונות מדיה חברתית המכילים מידע כוזב אודות בעל החשבון, אז צריך להקפיד שתוכן שלכם ואודותיכם גלוי אך ורק למי שאתם מכירים אישית.
  4. היסטוריית גלישה – אם אתם ממשיכים להתגורר תחת אותה קורת גג עם בן/בת הזוג מולו אתם נמצאים בהליך משפטי, חשוב לזכור כי באינטרנט מתנהל מעקב של ממש אחריכם. בכל חיפוש שאתם עורכים וכל אתר שאתם מבקרים בו, אתם מותירים בו עקבות. אתרי אינטרנט מתפרנסים מפרסום. המטרה שלהם במעקב זה (לרוב) היא מיטוב והתאמה אישית של מודעות פרסום לנטיותיכם ותחומי עניינכם. הקפידו ללמוד כיצד לנהל הגדרות של המחשב ושל הדפדפן כך שתוכלו למחוק את ההיסטוריה, ולא להותיר עקבות.
  5. העלאת פוסטים/שיתוף/תגובה – חוק האצבע הוא: כל מה שאתה רושם ברשתות החברתיות, דמיין את עצמך אומר אותו בבית המשפט מול השופט או צועק אותו בסופרמרקט סואן. הימנעו מלהגיב בציבור לתוכן שמתאר מקרה שמזכיר לכם דברים ממקרה הגירושים שלכם, כולל להעיר על פסיקות בית משפט וכיו"ב.

לסיכום

השימוש במדיה חברתית ובפייסבוק בפרט כראיה בהליך משפטי הולך ונעשה נפוץ ואפילו בתי הדין הרבניים למדו לקבל צילומי מסך מפייסבוק כראיה, הן לקיום קשרים חיצוניים לחיי הנישואין והן כהזמה, למשל, לתביעת שלום בית של מי שמגדיר עצמו בפייסבוק כמעוניין בזוגיות חדשה.בין אם פרסומיכם במדיה חברתית עשויים או לא עשויים להיות קבילים בבית המשפט, משפטן מיומן יהפוך את הדברים שלכם נגדכם.

דוגמאות לתביעות שנתמכו על ידי צילומי מסך מרשת הפייסבוק:

  1. במסגרת תביעה לחלוקת רכוש על פי הוראות חוק יחסי ממון בין בני זוג, טענה אישה כי לאחר הפרדת החשבונות בין הצדדים ביצע הבעל פעולות משיכה בהיקפים לא הגיוניים. האישה טענה כי רכש הבעל נכסים ברי איזון אותם מנסה להסתיר. להוכחת טענותיה, צרפה האישה לתצהירה מסמכים, תעודות, תכתובות דוא"ל וכן צילומי עמודי פייסבוק בהם הופיעו תמונות של הרכוש המדובר.
    מראה מקום: תמ"ש (באר-שבע) 19242-08 – פלונית נ' אלמוני תק-מש תמ"ש (באר-שבע) 19242-08(3), 510
  2. במסגרת תביעת גירושין שהגישה אישה בבית הדין הרבני, טען הבעל לשלום בית.
    באשר לכנות טענתו של הבעל לשלום בית, הוצגו לפני הדיינים ראיות לפיהן הבעל מפרסם את עצמו ברשת הפייסבוק תוך שהוא מציג את עצמו כגרוש. הדיינים ראו בטענת הבעל לשלום בית מס שפתיים מחוסר כנות, וכי עובדה זו לכשעצמה יש בה כדי להורות לצדדים להתגרש לאלתר ככל בני זוג המורדים זה על זה.
    מראה מקום: 878656-1 – פלונית נ' פלוני תק-רב 2012(4), 81
  3. עילותיו של גבר בתביעת גירושין כרוכה אשר הגיש בבית הדין הרבני היו בין היתר שאשתו לא קיימה אִתו יחסי אישות במשך שנים.האשה הכחישה את כל עילותיו של הבעל ולגבי קיום יחסי אישות אמרה שעד חודש יוני 2010, שבועיים לפני הודעת הבעל על גירושין, היו יחסי אישות ומאז סירב. עוד טענה האשה כי סיבת עזיבת הבעל את הבית היא משום שנתן את עיניו באחרת. הבעל טען שבספטמבר 2010 הכיר מישהי, ושהחל מאוקטובר 2010 עברו השניים לחיות יחד בזוגיות. בניגוד לטענות הבעל, בעזרת צילומי מסך מעדכוני סטטוס בפייסבוק של הבעל וגם של זוגתו החדשה, הצליחה האישה להוכיח כי ההכרות של הבעל עם האשה האחרת החלה, באפריל 2010, וכי מחודש מאי קשר זה הפך זוגי-אינטימי. תביעת הבעל לחייב את אשתו בגט נדחתה.
    מראה מקום: 822201-4 – פלוני נ' פלונית תק-רב 822201-4(1), 305
[elementor-template id="4045"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני