Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
בגידות
בית הדין הרבני
בית המשפט לענייני משפחה
הילדים שלך
הסכמים
חברות משפחתיות
חלוקת רכוש
ידועים בציבור
כל ההתחלות קשות
מזונות אישה
מזונות ילדים
משמורת
משפחה ופלילים
עו"ד גירושין

גירושין בנישואין אזרחיים

מדריך גירושין מגזין גטup > בית הדין הרבני > גירושין בנישואין אזרחיים

נישואין וגירושין אזרחיים – למי זה טוב?

לאלו שלא רוצים או לא יכולים לעבור דרך הרבנות על מנת להנשא זה לזו קיימת האפשרות להנשא בנישואין אזרחיים. נישואין אזרחיים שנערכו בארץ אינם מוכרים ע"י משרד הפנים, אלא רק נישואין אזרחיים שנערכו בחו"ל. ישראל חתומה על אמנה בינלאומית המכירה בחתונות אזרחיות של אזרחים ישראלים הנערכות בחו"ל, על פי דיני המדינה בה הם נערכו.

נישואין אזרחיים ניתן לערוך במדינות רבות, אך הקרובה שבהן היא קפריסין. בקפריסין נערכים נישואין בנוכחות ובהשתתפות בני הזוג, ע"י פקיד רישום בערים לימסול, ניקוסיה ולרנקה. יש לשהות מס´ ימים בקפריסין, ולאחר הטקס עצמו מקבל הזוג תעודת נישואין מאושרת כדין והנישואין נרשמים בארץ במשרד הפנים ובתעודת הזהות.

בני זוג שנישאו בנישואין אזרחיים מוכרים כבני זוג לכל דבר וענין מבחינת רשויות המדינה.

בנוסף לנישואין האזרחיים מומלץ לערוך הסכם ממון שיסדיר בין הצדדים את כלל העניינים הרכושים, וזאת על מנת למנוע התדיינויות מיותרות במקרה של פירוד. אם הסכם הממון נערך טרם הנישואין ניתן לאשרו אצל נוטריון. הסכם ממון שנערך לאחר הנישואין צריך לאשר בבית המשפט לענייני משפחה.

גירושין בין בני זוג בעלי דתות שונות נערכים באמצעות התרת נישואין, ולצורך כך יש לפנות לנשיא בית המשפט עליון על מנת שיקבע איזו ערכאה תידון בהתרת הנישואין.

כאשר מדובר בשני בני זוג יהודים – הגירושין עצמם נערכים בבית הדין הרבני, שכן גירושין אזרחיים לא נערכים בארץ. יחד עם זאת, ההליך בבית הדין הרבני בדרך כלל פשוט וקל יותר שכן בית הדין מחייב בגט "לחומרא" או ב"גט מספק" ואינו דן בעניינם של הצדדים. בפס"ד שניתן לפני זמן לא רב על ידי כבוד הדיין דיכובסקי נקבע כי במקרים מסויימים אף אין צורך בגט, וניתן "להתיר" את הנישואין האזרחיים אף ללא הליך של גט וללא הסכמת שני הצדדים.

כאשר בני זוג נישאו בהליך נישואין אזרחיים אין צורך בהוכחות עילת גירושין תקפה, ומאחר שאין כתובה הבעל אינו יכול להיות מחוייב בתשלום כתובה.

[elementor-template id="4045"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני