Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
בגידות
בית הדין הרבני
בית המשפט לענייני משפחה
הילדים שלך
הסכמים
חברות משפחתיות
חלוקת רכוש
ידועים בציבור
כל ההתחלות קשות
מזונות אישה
מזונות ילדים
משמורת
משפחה ופלילים
עו"ד גירושין

גישור במשפחה

מהו גישור משפחתי?

גישור בתחום המשפחה הינו הליך הגישור המורכב והייחודי ביותר. מלבד הסכסוך הקיים בין הצדדים מדובר בתקופה בה נמצאים המגושרים בסערת הרגשות העמוקה ביותר שלהם כבני אדם.

לא ניתן להתעלם מהעובדה כי מדובר בצדדים שבעבר, ולפעמים לא הרחוק כל כך, היו האנשים הקרובים ביותר והאוהבים ביותר, שהיו להם ציפיות ארוכות טווח ותוכניות עתידיות, לחיים משותפים. למרבה הצער, עברו הצדדים שינוי במהלך השנים, כזה שמחייב ביטול התוכניות וסוף לציפיות.

האדם, השרוי בתהליך הגירושין מתמודד עם מערך של משימות הכוללות מרכיבים ערכיים, משפטיים, כלכליים, משפחתיים, בינאישיים, רגשיים ואינטימיים. החוויה המתוארת והמוכרת היא של לחץ, בלבול, רגשות אשמה, כעס ואמביוולנטיות.

זו תקופה בה באופן טבעי תתפתח תלות זמנית באנשי מקצוע שמסייעים לבני הזוג הנמצאים במצוקה להתמודד עם המצב החדש. כל אלה עלולים לשחוק את יכולת העמידות של האדם הבוגר, שבאופן פרדוכסלי, בתקופה זו של החיים, נדרש לקבל החלטות משמעותיות.

הדפוס "המסורתי" שבו נוהגים להתמודד עם הקונפליקטים הבלתי נמנעים בגירושין, הוא פנייה מיידית למערכת המשפטית, כדי שזו תתערב בסכסוך ותגאל את המעורבים מתחושת המבוי הסתום, האין אונות הזמנית, אליה נקלעו. הציפייה היא כי המערכת המשפטית תקבע מי ה"צודק" ועל כן כל צד ינסה בכל אמצעי להוכיח שעמדתו היא ה"נכונה".

ככל שמעורבים במשבר אנשים נוספים, ובמשברים בתחום המשפחה, ברוב רובם של המקרים, מעורבים גם ילדים, המשבר הינו בעל היקף גדול יותר ומשמעותי יותר, והרצון לפתור אותו בדרך הנכונה ביותר, מקבל משמעות גדולה יותר.

גישור גירושין – איך זה עובד?

זה המקום לכניסתו של מגשר להליך. תפקידו של המגשר, בין היתר, הוא למתן לחצים. עוד מתפקידיו של המגשר – לעזור לבני הזוג להגדיר בבירור את רצונותיהם וצורכיהם, לשמור על תקשורת רציונאלית ועניינית ביניהם ולהובילם להסכם המקובל על שניהם.

ייחוד הליך הגישור בסכסוכי גירושין הינו בכך שהוא מבוסס על שיתוף פעולה בין בני הזוג ולכן מסייע לצדדים להיפרד זה מזו בהסכמה ובכבוד.

המטרה הסופית של הליך הגישור הוא להביא את בני הזוג לעריכת הסכם גירושין אשר ישקף את רצון שני הצדדים. הגישור מיוחד בכך שמאפשר לבני הזוג להיפגש בתנאים נוחים ובאווירה רגועה, בניגוד להתדיינות בבית המשפט, והכל על מנת להגיע לידי הסדר.

היתרונות הללו שבגישור מקבלים חשיבות בעיקר משום שמדובר בנושאים כואבים ורגישים ומאחר והדגש הוא על המשפחה וההסתכלות היא כלפי העתיד, בניסיון להימנע ככל האפשר מהתעסקות בעבר ובהאשמות הדדיות.

יתרונות הגישור המשפחתי

ה"גישור" המשפחתי נועד לשמש כאלטרנטיבה להתמודדות עם הסכסוך במאבקים משפטיים מתישים. ניתן להגדיר את תהליך הגירושין כתהליך רגשי במהותו הטומן בחובו אספקטים משפטיים, ולא הליך שיפוטי עם אספקטים רגשיים. האבחנה הזו מאפשרת להתמודד עם הקונפליקט הבין אישי בדרך הנכונה ביותר.

עבור צדדים שיימצאו במערכת יחסית מתמשכת גם בעתיד, חשובה השמירה על האמון ההדדי לא פחות מהשגת ניצחון בנושא ספציפי. לכן תפקידו של הליך הגישור לדאוג כי ההסכם אליו הגיעו הצדדים יאפשר המשך ניהול מערכת יחסים תקינה גם לאחר הגירושין.

[elementor-template id="4045"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני